當下此刻

是時候再尋找了

Thursday, September 06, 2007

警校生活 - 尾聲

原來已有超過半年沒有更新blog!時光飛逝呀!現在已passing out ED了!

回想三月後,是整個訓練中最忙碌、最辛苦的時間。College (警察學院) 將所有警員及督察的訓練依時間平均分為三個層次,俗稱為細線、中線及大線。依我感覺,中線時是最辛苦的,密麻麻的各式考試、體能、行動、還要逢星期六下午自動當堂上急救!每天都很累,週末時又只可留在家中溫習,其時當真苦悶,當然仲悶埋女友啦。反之,到大線時,很多訓練已經完成了,教官們都希望我們將精神放在standard I (即見習督察的畢業試) 上,多了一些私人空間。

有幾件事值得一提。

一、查牌行動訓練

在4月時,我被安排帶領一次到酒吧查牌的行動,地點為戰術訓練大樓的酒吧。行動前教官先給我訓示,第一個反應是︰「乜咁多野搞?」要預備搜查令 (當然是模擬的)、手繪圖則、証物的包裝及儲存工具、場地視察、及熟讀一些未學的程序。當時覺得,挑,我多數調去新界北,查牌有幾何呀?誰知真係人算不如天算,到目前為止,同班中我就是查牌查得最多的!當時所學習的,現在都派得上用場。 (左二、左手高舉著一份文件的就是小弟)


二、解剖
不是劏豬劏牛劏牛眼,是劏人!
事前已有不少同事表示會嘔吐、會暈、會眼花…到當日,地點是西環的維多利亞公眾殮房。過程為法醫示範,在閣下不足半呎的範圍內,如何將一個人化整為零,由頭到腳無一倖免,內臟逐部份剖開 (下刪一千字),同班們當然要「自願」地學習 (及嘗試) 接觸屍體各部及內臟,學習看屍斑、清屍僵。過程中,有人暈倒、有人哭了出來,但大部份人都能硬撐下去。我心忖,雖然是十分極之咁嘔心,但日後工作中這廝都是避無可避,就豁了出去,每個嘗試都身先士卒;而法醫的講解亦十分詳細,這次是很好的經驗。


三、射擊訓練
在海關受訓時,已有受過類似的訓練。不過,這裡教我最興奮的,是有散彈槍 (shotgun) 及步槍 (AR-15,俗稱M16)訓練!AR15只屬「體驗式訓練」,沒有正式的資格發給我們,但shotgun是真正的發牌考核︰很響亮、後座力很強、很震撼。最難得的是,shotgun可發射多種性質完全不同的子彈,例如真正的「散彈」 (2號及buckshot)、「一粒大彈」(rifled slug)、催淚彈等。教官們就讓我們試了很多款不同的子彈,體驗箇中的分別。在燒rifled slug時,有部份女同事連站都站不穩,個別男同事更給撞瘀了肩膀…。

另一邊廂,在revolver訓練的尾聲,教官讓我們同班間進行一個比賽,就是模擬IPSC (即電影《槍王》所描述的模擬射擊競賽)。嘩!得悉後相當興奮!比賽當日,第一關教官會先高聲問一次"Firer,are you ready?",然後要在5槍內打中一個20米距離的圓圈,內裡塞著一個氣球,氣球破了就可以到下一關,每關都要以不同姿勢射擊,最後一關是在較近的距離打中氣球作結。時間愈短、擊中分區愈高、用子彈愈少,得分就愈高。比賽結果得第二,由內部提升的老馬勝出,過程實在相當剌激啊!(但能以一槍擊中氣球,己算有交待了)

在訓練中,還有很多難忘的事,例如我沒有想過自己也會考到拯溺銅章的資格。懂泳術的朋友可能覺得此資格並不難考,但於我而言,我泳術並不出色,只是不會被淹死罷了,但訓練過程中不容許我們戴泳鏡及埋池邊休息,更要拖著同班來回游來游去,那可真累人。還有乘直升機到郊外行動,讓我們一試空中過山車,而至畢業晚宴 (mess night),都很教人回味。

這九個月,是畢生難忘的九個月,認識了很不錯的同班,學習了很多有趣的知識與技能。這36星期,沒有白過。

11 Comments:

At 2:06 AM, Anonymous Anonymous said...

竟成兄,恭喜晒,香港治安靠晒你啦!!

淨係睇你寫的受訓過程已經十分精彩,相信實際時會更激!!

 
At 2:26 AM, Blogger 當下 said...

舒舒兄︰

你真係勁, 我只係post 佐篇野出來2小時左右你就回覆啦!

而家我開始適應佐呢度既工作啦, 應該可以回復"正常"既生活, 寫番blog, 去下街, 睇番書啦~!

 
At 7:43 PM, Anonymous Anonymous said...

恭喜,恭喜!睇完你的文章確實覺得多姿多采,想問個解剖過程為時幾耐呢?我相信都唔係個個男人可以過到呢個心理關口.

另外小弟下年9月13日結婚,竟成會賞面出席嗎?到時介紹我姐夫你識,等你地交流一下吖.

 
At 11:23 PM, Anonymous Anonymous said...

哇!!真係好刺激好精彩!!

不過劏人個度... 諗起真係有d想嘔...
但係點解會有呢d屍體俾你地去實集既?? 佢d屋企人唔反對?!

另外就係恭喜洒呀~~!!
努力,加油啊~~!!

 
At 7:21 AM, Anonymous Anonymous said...

wa!!!好精彩呀!!!!

我都係對劏屍0個part興趣大0的~~~
不過,諗都覺得嘔心~~~

以後多多寫blog喇~!!!

 
At 2:23 AM, Blogger 當下 said...

parker兄︰

覆佐你啦, 一定到~~!!

為時, 連解釋連"體驗" - 三個半小時!

 
At 2:26 AM, Blogger 當下 said...

啤梨︰

嗯, 其實係有法例同埋守則規定幾時先至係為死者進行解剖的, 但當中既規定十分之複雜, 簡單來說如果表面死因唔明顯既話, 就要咁做. 妳有興趣, 可以見面再詳談, 哈!

家屬方面一般都唔會反對的, 因為解剖會令佢地更清楚死者既死因, 所以反對既不多. 再者, 落刀既地方係比較難睇到的, 所以唔會影響死者既外觀.

至於我地係現場是沒有問題的, 意思係果條屍都係要解剖驗明死因架喇, 不過過程中有班人係度學習咁解!

 
At 2:27 AM, Blogger 當下 said...

皇后大人︰

哈哈, 十個有九個都係有壙趣架, 不過都覺得...難接受囉, 尤其是第一次. 其實我已經將個過程簡化佐, 仲有好多好多枝節架...

 
At 9:26 AM, Blogger MY LIFE said...

SORRY, 我隔左咁耐先睇到你個blog, 因為我search緊關於pi training 既野, 仲想問你問題.. 其實我係想問你係36個禮拜入面,點同你女朋友溝通/維持呢段感情? 因為係college入面好似好忙咁,又冇得成日見, 咁當時點算?你女朋友既反應係點?你地會唔會每日都send messages 同打1、2個電話俾對方? 唔好意思, 問咁多, 因為唔知你睇唔睇到,所以一次過問晒佢:)希望你會睇到.

 
At 6:15 PM, Blogger Unknown said...

This comment has been removed by the author.

 
At 6:23 PM, Anonymous Anonymous said...

你好,我做左rpc一段時間,但系覺得警察既工作性質太偏向服務業,同埋d人際關系好黑暗,拉野隨時一個唔小心掉轉企。
但系我真系好想做紀律部隊,想請教下,如果我考海關會唔會都系遇到哩d問題?

 

Post a Comment

<< Home